Humor w spotach reklamowych

Istnieje wiele chwytów, jakie wykorzystują spece od reklamy, by przekaz trafił jak najlepiej do odbiorcy, był zapamiętany a w efekcie wzbudził potrzebę posiadania określonego produktu i skłonił do zakupu. Taki zresztą jest główny cel, dla którego kręci się spot reklamowy.

Udowodniono, iż to właśnie humor w spotach najlepiej trafia do potencjalnego klienta – oczywiście ten nie zawsze pasuje do przekazu i na przykład trudno będzie nam stworzyć reklamę społeczną traktującą o chorobach nowotworowych czy wypadkach z udziałem dzieci w sposób żartobliwy. Tam jednak, gdzie komercyjny produkt jest neutralny i możliwe jest zastosowanie haseł z humorem w tle, należy takowe stosować.

Według badań naukowych śmiech jest nie tylko motorem do pobudzenia dobrego samopoczucia odbiorcy, ale sprawia również, że przekazywane w sposób żartobliwy informacje są lepiej przez nas przyswajane. Co więcej, humor w reklamie wpływa również na postrzeganie samej marki. Jak przyznają eksperci z wmediawzieci.pl dzięki niemu firma czy dany produkt odbierany jest lepiej.

Żart w reklamie najczęściej wykorzystywany jest przy okazji przekazu, jaki trafiać ma do osób młodych – czy wyobrażacie sobie spot reklamowy dotyczący leków wzmacniających serce czy wątrobę z humorem? Nie bardzo bowiem ich celem jest uświadamianie odbiorców poprzez rzeczową informację a nie wzbudzenie u nich emocji i identyfikację marką.

Dodamy jeszcze, że reklamy o zabarwieniu humorystycznym są odbierane lepiej, traktowane są jako te nienachalne a sam widz ogląda je nierzadko z przyjemnością a nie z konieczności – rzadko kiedy spot reklamowy tego rodzaju wywołuje frustrację czy zdenerwowanie.