Czy kampania w Google AdWords jest dla wszystkich?

Niemała liczba właścicieli przedsiębiorstw zastanawia się, jak wykorzystać sieć internetową do reklamowania swojej firmy. I faktycznie, jest o czym dumać, bowiem możliwości jest tutaj naprawdę bez liku. Mailing do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Reklamy graficzne wyświetlające się na jakimś portalu. Albo, na ten przykład, kampania Google AdWords. I właśnie nich omówimy w niniejszym poście.

Jak to w ogóle działa?

AdWords to system reklamowy Google’a, który działa w oparciu o jej wyszukiwarkę internetową i sieć witryn partnerskich, które zdecydowały się przystąpić do programu AdSense.

Jeśli chodzi o wyszukiwarkę, to reklamy tekstowe są prezentowane, kiedy ktoś wprowadzi w nią słowa zdefiniowane przez nas  w panelu AdWords.  Jeżeli zaś chodzi o strony partnerskie, to nasze boksy reklamowe pojawiają się na wytypowanych przez nas bądź przez system Google’a  stronach.

Dlaczego warto zainwestować w ADWords

Kampanie AdWords mają wiele zalet, szczególnie dla firm, które nie rozporządzają dużymi budżetami. Poniżej pokusiliśmy się na opisanie paru z nich.

  1. Płacisz wyłącznie za wejścia na Twoją stronę, dzięki czemu unikasz sytuacji, kiedy wnosisz opłaty tylko za to, że Twoja reklama się wyświetliła.
  2. Docierasz ze swą reklamą tylko do tych internautów, którzy są zainteresowani produktami bądź usługami, które posiadasz w swej ofercie.
  3. Sieć reklamowa Google’a obejmuje 95,6% rodzimych internautów, a to oznacza około siedemnastomilionową armię osób, do których możesz trafić ze swoją reklamą.
  4. To Ty decydujesz, kiedy uruchamiasz swoją kampanię AdWords i kiedy ją kończysz, a także jak wiele funduszy na nią przeznaczasz.
  5. Niezmiennie możesz spodziewać się wsparcia ze strony konsultanta z teamu pomocy Google’a, który w razie kłopotów będzie Ci służył fachową pomocą.

Google AdWords to nie tylko zalety

Oczywiście, w tej beczce miodu jest i łyżka dziegciu. Nieprawidłowo zaprojektowana kampania AdWords, a zwłaszcza nietrafnie dobrane słowa kluczowe, mogą sprawić, iż nie odniesiemy z naszych kampanii zakładanych korzyści. Z tego powodu zamiast samemu brać się za to, znacznie lepiej zlecić jej zaplanowanie i przeprowadzenie specjaliście od marketingu internetowego.