Niemała liczba właścicieli przedsiębiorstw zastanawia się, jak wykorzystać sieć internetową do reklamowania swojej firmy. I faktycznie, jest o czym dumać, bowiem możliwości jest tutaj naprawdę bez liku. Mailing do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Reklamy graficzne wyświetlające się na jakimś portalu. Albo, na ten przykład, kampania Google Ads. I właśnie nich omówimy w niniejszym poście.
Jak to w ogóle działa?
Ads to system reklamowy Google’a, który działa w oparciu o jej wyszukiwarkę internetową i sieć witryn partnerskich, które zdecydowały się przystąpić do programu AdSense.
Jeśli chodzi o wyszukiwarkę, to reklamy tekstowe są prezentowane, kiedy ktoś wprowadzi w nią słowa zdefiniowane przez nas w panelu Ads. Jeżeli zaś chodzi o strony partnerskie, to nasze boksy reklamowe pojawiają się na wytypowanych przez nas bądź przez system Google’a stronach.
Dlaczego warto zainwestować w Ads
Kampanie Ads mają wiele zalet, szczególnie dla firm, które nie rozporządzają dużymi budżetami. Poniżej pokusiliśmy się na opisanie paru z nich.
- Płacisz wyłącznie za wejścia na Twoją stronę, dzięki czemu unikasz sytuacji, kiedy wnosisz opłaty tylko za to, że Twoja reklama się wyświetliła.
- Docierasz ze swą reklamą tylko do tych internautów, którzy są zainteresowani produktami bądź usługami, które posiadasz w swej ofercie.
- Sieć reklamowa Google’a obejmuje 95,6% rodzimych internautów, a to oznacza około siedemnastomilionową armię osób, do których możesz trafić ze swoją reklamą.
- To Ty decydujesz, kiedy uruchamiasz swoją kampanię Ads i kiedy ją kończysz, a także jak wiele funduszy na nią przeznaczasz.
- Niezmiennie możesz spodziewać się wsparcia ze strony konsultanta z teamu pomocy Google’a, który w razie kłopotów będzie Ci służył fachową pomocą.
Google Ads to nie tylko zalety
Oczywiście, w tej beczce miodu jest i łyżka dziegciu. Nieprawidłowo zaprojektowana kampania Ads, a zwłaszcza nietrafnie dobrane słowa kluczowe, mogą sprawić, iż nie odniesiemy z naszych kampanii zakładanych korzyści. Z tego powodu zamiast samemu brać się za to, znacznie lepiej zlecić jej zaplanowanie i przeprowadzenie specjaliście od marketingu internetowego.