Podstawowe rodzaje stojaków ekspozycyjnych

Okazuje się, że ekspozycja towaru to klucz do sukcesu niejednego sklepu. Właściciele takich punktów mają twardy orzech do zgryzienia. No bo jak sprawić, by klient zainteresował się akurat określonym produktem? Jak wzbudzić w nim potrzebę zakupową i doprowadzić do realizacji transakcji zakupowej? Duża w tym zasługa właśnie odpowiedniego ułożenia produktów. Merchandising, czyli sztuka skutecznej ekspozycji jest dzisiaj obecna praktycznie w każdym sklepie.

Dzisiaj przedstawiamy Wam podstawy, które wchodzą w skład wyposażenia obiektów handlowych. To oczywiście stojaki ekspozycyjne. Producenci oferują sprzedawcom liczne rozwiązania, które są odpowiedzią na ich indywidualne potrzeby, zgodnie ze specyfiką branży czy prezentowanego produktu.

Wyróżniać można stojak na prasę, kieszeń na gazety, regały na książki, stojak siatkowy, stojak na gazety czy też ekspozytor na ulotki, katalogi i produkty mniejsze gabarytowo. Ciekawostką jest przy tym fakt, że tego typu ekspozytory wykorzystywane są nie tylko w punktach sprzedaży, ale również w siedzibach firm, które dbają o swój nienaganny wizerunek. Tam, gdzie specyfika działalności firmy wymaga bezpośredniego kontaktu z klientami, ustawia się takie stojaki. Na nich umieszcza ulotki i mini katalogi, które najczęściej są prezentacją samego przedsiębiorstwa albo oferowanych przez nią produktów czy usług. Wtedy celem ich ustawiania nie jest prezentacja w celu sprzedaży, ale raczej informowanie o ofercie, z której potencjalny klient może skorzystać.

Warto wiedzieć, że stojaki ekspozycyjne można wybierać według uznania. Mają różne formy, wielkości, są wykonane z różnych materiałów. Wybór konkretnego jest kwestią indywidualną. Najczęściej nabywane są standy na gazety, które pełnią jednocześnie funkcję reklamową, tzw. kieszenie, które nie zajmują dużo miejsca oraz stabilne stojaki z toperem. Bez względu na rodzaj takiego ekspozytora, jego cena nie jest wysoka. Patrząc na efekty, jakie przynosi taka forma prezentacji produktu, można śmiało potwierdzić, że inwestycja tego typu się opłaca.