Udowodniono, iż to właśnie wizerunek firmy, czyli jej postrzeganie w oczach partnerów biznesowych czy klientów ma kluczowe znaczenie biorąc pod uwagę decyzje zakupowe, co przekłada się na sprzedaż.
Biorąc pod uwagę wyniki tych badań należy mieć na uwadze, iż firmy muszą dbać nie tylko o reklamę swoich produktów czy usług, ale również zawsze utrzymywać doskonałe kontakty z mediami bowiem to one głównie kreują opinie o danej marce bądź przekazem w określonym tonie wyrabiają odpowiednie zdanie na jej temat.
Tak naprawdę tworzenie, utrzymywanie a tym bardziej zmiana postrzegania w oczach otoczenia jest kwestią niezwykle problematyczną o długofalowych czasie działania. Wpływ ma tutaj wiele czynników, które zależne są głównie od założeń danego przedsiębiorstwa.
Tym samym, jeśli firmie zależy na pozycji nowoczesnego i pionierskiego zakładu, stosować powinna takie też metody. W takim przypadku świetnym rozwiązaniem mogą być filmy promocyjne skierowane głównie do partnerów biznesowych. Przydadzą się również liczne wystąpienia publiczne o charakterze informacyjnym a wszystko w tonie pozytywnym, wręcz humorystycznym. Trzeba jednak zaznaczyć, że bez ówczesnego przygotowania nierzadko trudno jest osiągnąć zamierzony cel. Właśnie dlatego firmy organizują szkolenia medialne, które pomagają w pracy nad tworzeniem odpowiedniego wizerunku firmy. Z całą pewnością warto brać przykład z najlepszych bowiem to, jaki wizerunek firmy wypracujemy w branży przekładać się będzie na realne zyski.