Czy ulotki są nadal skuteczne?

W czasach, w których mass media wiodą prym, patrząc na przekazy reklamowe, które mają trafiać do potencjalnych odbiorców, wydaje się, że tanie, lokalne formy promocji mogą być mniej skuteczne. Okazuje się jednak, że nawet w dobie internetu i informacji przekazywanych w formie elektronicznej, druk cieszy się ogromnym powodzeniem. Przedstawiamy zalety ulotek, które mogą być dystrybuowane jako reklama główna albo ta uzupełniającą całościową kampanię.

Ulotki są tanie

Rzeczywiście ulotki są jedną z najtańszych form reklamy. Ich projekt i druk nie przekracza często kwoty kilkuset złotych. Oczywiście wiele zależy od wielkości zamówienia, ale mówimy tutaj o małej, lokalnej firmie, która chce trafić z przekazem informacyjnym do konkretnego targetu. Do ulotek przydają się też ekspozytory – te znowu nie kosztują więcej niż kilkaset złotych, ale za to jest to jednorazowa inwestycja, która wystarcza na wiele lat. Na ekspozytorach ulotki mogą być eksponowane, dzięki czemu właściciel firmy nie jest zobowiązany do zatrudniania hostess czy tzw. ulotkarzy.

Ulotki dają informacje

Rzeczywiście tak jest. Ulotki charakteryzują się niewielką ilością miejsca na ekspozycję oferty. Nie są katalogiem czy broszurą informacyjną, ale raczej małą kartką, która ma dać krótkie, ale jakże rzeczowe informacje na temat działalności danego biznesu.

To dlatego na ulotkach znajdują się najczęściej tylko podstawoe informacje, takie jak zakres usług, logotyp, dane teleadresowe, ewentualnie hasło reklamowe. Odbiorcy doceniają ulotki, bo nie są reklamą nachalną, ale wiele mówią o firmie.

Projektując ulotkę, warto skupić się za to na kolorystyce czy konkretnym rozmieszczeniu informacji. Ta ma przyciągać uwagę i skłonić do zainteresowania ofertą, ale jednocześnie być czytelna.

Ulotki trafiają do zainteresowanego odbiorcy

Po ulotkę najczęściej sięga już zainteresowany ofertą odbiorca, tym bardziej, jeśli do dystrybucji tego materiału służą ekspozytory, a nie hostessa. Ci wiedzą doskonale, że na druku znajdą się najważniejsze informacje, które właśnie chcą poznać, a wybór produktu czy usługi będzie w finale ich świadomą decyzją, a nie podejmowaną pod wpływem emocji.

Jeśli firma nie ma wysokiego budżetu na reklamę, ale jednak chciałaby docierać do potencjalnych klientów z informacją o swojej działalności, to ulotki są do tego świetnym narzędziem. Na rynku lokalnym mogą stanowić jedyną formę reklamy. Dla większych przedsiębiorstw zawsze są zaś dopełnieniem strategii reklamowej. Przekaz w formie tradycyjnego druku był, jest i zawsze będzie ważny dla firm, które chcą utrzymywać lojalnych klientów i stale zdobywać tych nowych.