Frez ślimakowy a koła – po co tego zestawienia potrzebujesz?

Dzisiaj nie trudno o dobrego dostawcę i producenta niestandardowych kół zębatych. Jednak trzeba pamiętać, że za tym jednym z kluczowych produkowanych komponentów – jakimi są koła zębate śrubowe w procesie produkcji ważną rolę pełnią elementy, takie jak frez ślimakowy i tym podobne. Gdzie szukać tych komponentów, którym można zaufać?

Frez ślimakowy do kół zębatych – gdzie znajdziesz jakość, jakiej potrzebujesz?

Wszystkie komponenty przekładni powinny być produktami wysokiej jakości, produkowanymi w najlepszych warsztatach i to najlepiej z ramienia inżynierów, którzy posiadają bogate doświadczenie zawodowe w pracy z przekładniami z różnych zastosowań – tym zastosowań przemysłowych. Każdy frez ślimakowy do kół zębatych powinien odpowiadać na zindywidualizowaną usługę, aby sprostać potrzebom danej firmy. Takich dostawców rozwiązań znajdziesz zarówno online, jak i lokalnie.

Przekładnia śrubowa a frez ślimakowy z pomocą którego powstaje

Ślimak to okrągłe, zębate koło zębate z zębami wbudowanymi w zewnętrzną powierzchnię koła zębatego pod skosem. W przypadku użycia w systemie z innymi śrubowymi kołami zębatymi, kontakt rozpoczyna się od zetknięcia się zębów, przy czym zazębienie narasta stopniowo w miarę obracania się kół zębatych. Pod koniec obrotu oba biegi zostaną w pełni włączone. Aby wszystko działało w ten płynny sposób niezbędne są elementy, takie jak frez ślimakowy do wielowypustów – bez nich ta harmonia nigdy nie zostanie osiągnięta.

Koła zębate śrubowe są powszechnymi komponentami w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie są często wykorzystywane w przekładniach samochodowych. Spirale są często wykonane ze stali, chociaż można do tego użyć innych materiałów. Ze względu na kąt uzębienia w kołach śrubowych, obciążenie wzdłużne jest generowane za każdym razem, gdy dwa koła zębate się zazębiają. Systemy wykorzystujące przekładnie śrubowe muszą zatem używać łożysk zaprojektowanych do przenoszenia tego obciążenia.

Koła po frezowaniu – jakie zalety?

Przede wszystkim wspomniana już ołynna praca. Ponieważ sprzęganie między dwoma biegami jest stopniowe, oznacza to, że systemy śrubowe są płynniejsze i cichsze. Jest to przewaga nad zębatkami walcowymi i sprawia, że koła zębate śrubowe są idealne do skrzyń biegów samochodowych. Zęby kół zębatych śrubowych można zaprojektować tak, aby wystawały pod różnymi kątami.