Każdy przedsiębiorca wraz z otworzeniem własnej działalności ma ręce pełne roboty. Poza pracami ściśle związanymi z samą branżą, na jego głowie spoczywają też działania marketingowe i reklamowe, aby firma jak najszybciej mogła się rozwijać i przynosić zyski. Aktualnie do dyspozycji mamy mnóstwo narzędzi, z których pomocą możemy promować własną markę, a ich skuteczność zależy nie tylko od branży, ale także miejsca i grona odbiorców.
Internet
Żyjemy w czasach, gdy sprawy urzędowe, zakupy, czy oglądanie filmów stopniowo przenoszone jest do sieci. Każda osoba młodszego pokolenia umie posługiwać się komputerem lub telefonem i dużo czasu spędza przeglądając internet. Z tego powodu reklamowanie się w sieci jest coraz bardziej popularne i skuteczne. Każde przedsiębiorstwo powinno posiadać własną stronę internetową, profil na social mediach oraz zapoznać się ze sposobami reklamy online.
Radio i telewizja
Wbrew wszelkim prognozom, społeczeństwo w Polsce coraz częściej słucha radia. Bardzo dużo osób dojeżdżając do pracy samochodem, włącza poranne wiadomości i audycje lub po prostu chce posłuchać ulubionej muzyki. Na każdej stacji pomiędzy programami lub utworami emitowane są reklamy, które chcąc nie chcąc wysłuchujemy. Podobnie jest z telewizją, w której promowanych jest wiele różnego rodzaju produktów w przerwach filmów.
Reklama na ulicy
Ciągle niezwykle popularnym sposobem na promowanie biznesu jest zwyczajne reklamowanie się w miejscach, gdzie każdego dnia bywają tysiące osób. Miejskie ulice miejscami są aż zbyt kolorowe – wielkie bannery, świecące neony i masa ulotek to widoki, z jakimi każdy z nas ma do czynienia na co dzień. Istnieją także inna metoda na reklamę, która kierowana jest do grona kierowców. Specjalne ramki do tablic rejestracyjnych, posiadają przestrzeń, na której każdy przedsiębiorca może umieścić logo, opis branży oraz dane kontaktowe do swojej działalności.