Zgrany zespół to cel i marzenie niejednego pracodawcy. Bywają jednak sytuacje podczas których, może pojawić się różnica zdań, a nawet konflikty pomiędzy pracownikami. Taka sytuacja może mieć podłoże osobiste lub służbowe, tak czy inaczej należy jej, jak najszybciej zaradzić. Ponieważ praca w takich warunkach jest niemożliwa i może spowodować znaczące szkody dla firmy.
Każdy ma inny charakter i usposobienie, co można zauważyć w każdej firmie. Podobnie jest ze stosunkiem pracowników do powierzonych im obowiązków. Są to kluczowe czynniki wpływające na to, jak będzie postrzegać nas reszta pracowników oraz pracodawca. Zdarzają się sytuacje, gdy ludzie czują niechęć wobec niektórych osób już po pierwszym kontakcie. W tym przypadku nie można pozwolić, żeby podłoże osobiste negatywnie oddziaływało na płaszczyźnie służbowej.
Konflikt w zespole jest nieunikniony, jeśli pracownicy nie znoszą siebie nawzajem. Wtedy pracodawca staje przed trudnym zadaniem polegającym na złagodzeniu waśni oraz rozładowaniu napięcia. Ponieważ nerwowa atmosfera wprowadzona przez dwie skłócone osoby może udzielać się innym pracownikom. Co jest efektem niepożądanym i bardzo groźnym dla prowadzonych projektów i przedsięwzięć, który może odbić się na jakości pracy i relacji.
Jeśli konflikt jest jasny i oczywisty to wymaga mediacji i działań ze strony pracodawcy. Jednym z nich może być integracja pracowników podczas szkolenia lub wyjazdu integracyjnego. Wtedy pracownicy mają okazję w szerszym gronie spróbować zbudować relacje od nowa. Istnieje szansa, że występujący konflikt może wynikać z błędu w komunikacji lub niefortunnym przejęzyczeniu. W zależności od formy integracji pracownicy mogą stanąć przed wspólnym zadaniem do wykonania, które umożliwi naprawienie popsutych relacji poprzez współpracę. Jeśli to nie da oczekiwanego efektu, to należy podjąć inne działania mające na celu załagodzić różnice zdań do akceptowalnego poziomu.