Promowanie twórczości muzycznej online

Obecność na kanałach streamingowych to dla każdego współczesnego artysty tworzącego muzykę coś oczywistego. Jeżeli ktoś zamierza być w miarę rozpoznawalny wśród miłośników tego lub innego gatunku muzycznego, to niezbędne jest poszerzanie swojego oddziaływania marketingowego online. Jeżeli więc sprzedaż muzyki w Internecie ma być realizowana profesjonalnie, czyli skutecznie, to skuteczna musi być jej dystrybucja. Tę rolę świetnie pełni Independent Digital, który może się pochwalić reprezentowaniem katalogu, na który składa się ponad 1000 niezależnych muzycznych licencjodawców.

Rozwój artystyczny wymaga skutecznego planu marketingowego

Trudno sobie wyobrazić poszerzenie grona odbiorców bez dobrze zaplanowanych działań marketingowych. Jednocześnie też można mówić o sprzężeniu zwrotnym, ponieważ rosnąca ilość fanów stymuluje artystów do bardziej kreatywnego działania. Dlatego tak ważne jest skuteczne zaplanowanie prezentacji wizerunku i promocja w Tidal, YouTube, Amazon Music, czy też Spotify. Nietrudno więc zrozumieć, że współpraca z tak cenionymi profesjonalistami jak specjaliści z Independent Digital to gwarancja sukcesu.

Najbardziej ceniony agregator muzyki

ID to jeden z najbardziej znanych w Polsce i za granicą agregatorów muzyki. Dzięki tej usłudze gwarantowane jest bardzo dokładnie zaplanowane i przemyślane promocyjnie dostarczanie utworów, które trafiają do najważniejszych serwisów streamingowych. Nie chodzi jednak tylko i wyłącznie o publikację treści audio, czyli utworów lub całych albumów. Takie usługi oferują automatyczne agregatory. Z kolei Independent Digital to także gwarancja dostępu do opiekuna klienta. Gwarantowana jest także skuteczniejsza sprzedaż muzyki w Internecie, ponieważ zapewnione jest profesjonalne doradztwo w obszarze marketingu i pozycjonowania treści. Innymi słowy, utwór lub album ma większe szanse dotrzeć do odbiorców.

Rekomendacja utworów muzycznych

Jedną z ważniejszych czynności promocyjnych jest rekomendowanie utworów muzycznych. Chodzi o polecanie ich opiekunom playlist edytorskich. To tak zwany pitching, który realizowany może być w przypadku treści opublikowanych na YouTube, April Music, Tidal lub też innych cenionych serwisach streamingowych. Działania te realizowane przez Independent Digital są możliwe dzięki udzieleniu przez klientów sublicencji. Jest to niezbędne, aby treści mogły być prezentowane na różnych platformach. Naturalnie artyści po wpięciu kanału do sieci partnerskiej nadal mają do niego dostęp jako administratorzy i właściciele.